Trekking - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Heijden - WaarBenJij.nu Trekking - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Heijden - WaarBenJij.nu

Trekking

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

01 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

16-2 begon onze trip richting de jungel! super veel zin in. Onderweg waren er meerdere stops een bij een flowerfarm en de ander bij longeneks, ik heb alleen gekozen niet bij de longeneks naar binnen te gaan omdat ik het belachelijk vind dat je 300 bath moet betalen om mensen te kunnen bekijken. Het lijkt wel een dierentuin. Elke maand komen er vanaf diep in de bergen een groepje mensen daar zitten om foto's te laten maken door toeristen voor geld en na een maand vertrekken ze weer en komen er andere hen aflossen. Dit voelde niet goed dus zijn wij buiten blijven wachten met anderen van de groep. Vervolgens begon onze tocht richting jumbo elefant kamp. Daar hebben we op olifanten gereden en ze eten gegeven. Super leuk, we sliepen in een soort open hut op de berg. 122 trappen op voor we er waren. S avonds met ze alle gegeten en een kampvuur gemaakt. Erg gezellig, hebben nederland even vertegenwoordigd door marco borsato te zingen rond het kampvuur. Echt een prachtig optreden met onze stemmen als nachtegaaltjes! De nachten waren trouwen belachelijk koud! ik sliep met 5 shirts aan, twee broeken en sokken en nog was ik koud!! Gelukkig kan ik tegen marieke aankruipen om me warm te houden :)

Volgende dag inpakken en wegwezen. De start van een loodzware dag. Onze tweede nacht zouden we op de top van een berg in een dorpje daar slapen. Natuurlijk brengen ze je daar niet met de auto heen dus begonnen wij aan een tocht 1200 meter omhoog. Eerst zijn we onderweg nog langs een waterval gegaan waar we konden lunchen zwemmen en ja, van de waterval afspringen!! echt super leuk! Daarna kwam pas het zware gedeelde waar we zonder water kwamen te zitten. Over rotsen heen vasthoudend aan bomen en heel er uitkijken waar je je voet zet want een misstap zou je hoogst waarschijnlijk niet na kunnen vertellen op sommige plekken, kwamen we uitgeput en met rode hoofden boven op de top aan. Trots op onze doorzettingsvermogen en top conditie. Nadat ik bij was gekomen hebben we daar van een geweldige zonsondergang kunnen genieten en begon de avond weer vol gezelligheid. kampvuur, gelukkig geen zingen voor je vaderland meer maar deze avond vol energieke spelletjes, geen idee waar ik de energie van daan heb gehaald maar het was erg gezellig!

18-2 vertrokken we bergafwaards wan tja, wie omhoog gaat moet ook weer naar beneden. Dit was overigens niet veel makkelijker dan omhoog al zou je dat toch wel denken. Een gewoon pad bestond niet dus moesten we bergafwaards over rotsen etc. heen. een uur later kwamen ik met trillende benen bij een andere waterval aan waar we mochten zwemmen. Het was er alleen buiten de warmte om het weer niet voor want het regende. Natuurlijk konden we dit geweldige natuurverschijnsel niet aan onze neus voor bij laten gaan en trotseerde we het koude water! Vanaf de waterval liepen we door naar het wildwater raften en bamboo varen. Super leuk haha met z'n alle de rivier af. Aangezien het nu laag water is doordat het geen regenseizoen is was de rivier voor de begrippen hier rustig maar daar merkte ik zelf alleen niet veel van!
Vanaf de raft klommen we over naar een bamboo vlot die ons naar de eindbestemming bracht. Half onderwater aangezien we te zwaar belanden waren maar voldaan eindigde we onze jungel trip!

Nadat we eindelijk terug waren in Chang mai hebben we de rest van de dag rustig aan gedaan. Het regende overigens wat ons wel aan nederland liet denken! 's avonds de nachtmarkt leeggekocht om de volgende dag richting Pai te vertrekken.

19-2 zijn we met een mini busje richting Pai vertrokken de bergen in. De wegen gingen gepaard met honderden haarspeldbochten zonder degelijk uitzicht wat risicovolle situaties met zich mee bracht. 4 uur later zijn we veilig in Pai aangekomen wat bekend staat als backpackers place! Super gezellig, klein dorpje, alles gaat gemoedelijk. We slapen aan de rivier bij Baan Pai Riverside waar Hanna ons naar verwezen had. Onderweg hadden we alweer nieuwe mensen ontmoet waar we uiteindelijk de hele week mee zijn opgetrokken. Dan en Joe super gezellige amerikanen die zonder geld zitten doordat hun pas gejat is en de ander geblokkeerd omdat hij ws. gecopieerd was. Marieke kwam haar pen vriendin van vroeger tegen super grappig! De avond afgesloten met een prive consert van Joe, ze kunnen echt super goed gitaar spelen en deze gaat dus ook de hele reis met hun mee.

20-2 Ons motto is, wat vandaaag niet lukt komt morgen wel, waardoor we momenteel alles voor ons uitschuiven. we hebben de hele dag NIETS gedaan wat ook wel eens lekker is! Heerlijk in de zon gelegen en eten naar ons toe laten brengen. Ik kan hier zo een week blijven maar mijn visum loopt bijna af en dan moet ik toch echt het land uit zijn.

21-2 hebben we scooters gehuurd en zijn we richting een waterval gegaan. Super mooi, helder water, niet groot maar mooie omgeving en heel veel rust. Daar hebben we de hele dag rondgehangen waarna we 's avonds met joe, Dan en brandon naar een barretje zijn gegaan. Hierbij wil ik jullie er natuurlijk wel op attenderen dat ik al bijna 1.5 week aan de pillen zit en ondanks dat ik praat over feestjes, gezelligheid en uit gaan ik al een hele tijd geen druppel alcohol heb toegelaten tot mijn lichaam! Ik geniet gelukkig volop zonder en het gaat al een stuk beter met me. De rest van de avond hebben de jongens gitaar gespeeld en gezongen bij de bungalo echt super mooi!

Volgende dag hebben we Joe en Dan meegenomen naar de waterval. we hebben nog een paar uutjes de scooters en aangezien hun zonder geld zitten en leven op water en miniloempia's dachten we hun een beetje te kunnen helpen! Daarna zijn we eindelijk onze trip verder gaan plannen. We hebben een ticket gekocht voor morgen richting Laos. De tijd in Thailand zit er bijna op en het was tot nu toe echt geweldig. Dit houdt wel in dat we al bijna een maand aan het reizen zijn wat inhoudt dat we al op 1/3 van onze reis zitten. Tidj gaat echt Te snel!
We hebben ook eindelijk onze eerste Thaise masage genomen! Te lang op zich laten wachten door alle drukte en zeker voor herhaling vatbaar!

23-2 kregen Dan en Joe eindelijk geld na veel problemen met de bank. Ze namen ons daarom mee voor het ontbijt en daarna een super lekkere bakker met Te veel gebak! af en toe mag je jezelf verwennen he, en zeker als je zo kunt laten verwennen! DIe middag vertrokken de jongens al om 4 uur terug naar Chang mai waar ze nog even gaan klimmen.Wij vertrokken om 20.00u richting Laos wat weer een hele mooie haarspeldbochten trip me tzich mee bracht. Enig slaap was dan ook niet mogelijk. Om 3 uur 's nachts kwamen we aan bij een Guesthouse waar we konden ' overnachten' wat niet veel inhield want om 7 uur stond het ontbijt voor ons klaar en de boot riching de grens van laos.

• 01 Maart 2011 - 09:02

Tante S:

Zo, dat is weer een heel verhaal! Ik zou geloof ik ook niet gaan kijken naar de "longeneks" is toch wel heel onnatuurlijk... Principes, daar stak je toch even mooi je "nek" voor uit! Hahaha! Je hebt weer een hoop gedaan! En niet mopperen dat er al 1/3 opzit, je hebt nog 2/3 te gaan! Klink veel beter!!! Paar dagen geen alcohol? Heel goed An!!! Hahaha! Kusss!!!

• 01 Maart 2011 - 12:08

Mama:

hoi dochter, dat van die zingende nachtegaaltjes geloof ik niet.... ik weet hoe jij kan zingen ;) maar je bent wel tekstvast dat is natuurlijk ook belangrijk... En de longneks, tja voor ons klinkt het als een erg triest bestaan, maar er is ws toch een markt voor, ik snap dat je dat te erg vind, toerist zijn is leuk maar we hebben grenzen he. xxxxxx

• 03 Maart 2011 - 09:35

Moos:

ey topper
    super verhaal weer!!!!
    je maak wat mee zeg!
    en dat nachtegaalje haha nou heb de rest ook last van hun oren!haha
    succes weer he komemde week en doe voorzichtig. JA!
    kuzz

• 04 Maart 2011 - 08:43

Ineke:

Ha Annek,

Had je geen associaties met het familieweekend toen je lag te blauwbekken op de berg??

1200 meter omhoog de berg op is zeker inspannend, maar wel kicken als je het toch lukt, daar krijg je de energie van. Maar ja ook weer naar beneden...enne geen spierpijn???

Gelukkig gaat het goed met je oor.

Veel plezier in Laos en de groetjes aan Marieke

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Anneke

Na west Afrika, Zuid-oost Azië, staat nu Zuid Amerika voor de deur.

Actief sinds 18 Mei 2009