De tijd vliegt hier om! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Heijden - WaarBenJij.nu De tijd vliegt hier om! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Heijden - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt hier om!

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

09 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Heey lieve mensen,

foto's komen eraan hoor, stop volgende keer mijn kabeltje in mijn tas!

speciaal voor evelien haha de details van Johan de Zweed, deze had last van groodheidswaanzin. Hij vroeg mij mee uit voor een date, deze sloeg ik af, echt weinig behoefte aan. Maar hij hield vol en vroeg mij of we het misschien een ander keertje konden doen als hij won met klimmen. Dit heb ik ten eerste niet laten gebeuren maar toch vroeg hij mij nogmaals mee.. dan zag hij het wel zitten om naar NL te komen! Hij zit toch niet vast aan zweden en als zou het dan ooit nog iets worden vond hij het niet erg om in Nederland te blijven wonen!! haha grappenmaker, now way!!

9-2 zijn we door gegaan naar Ko Phangan en hebben we afscheid genomen van Ton Sai en al onze lieve vriendjes daar. Om 9uur vertrokken we al met de longetaleboot naar Ko thoa waar we werden opgepikt en met een pick up naar Krabi werden gebracht. Daar kwam er een grote bus die ons mee nam maar na een uur er mee stopte. Hij zette ons aan de kant vna de weg zonder enig uitleg. Na wat navragen zijn we daar weer opgepikt door een andere bus die ons uiteindelijk naar de boot bracht. Tijdens deze stop Famke ontmoet uit Nederland, en uiteindelijk kwamen we 's avonds om 6uur aan op Ko Phangan. Dit is een heel groot eiland met veel grote feesten zoals de bekende moon party's, half moon, full moon en black moon. We konden net aan de Half moon party meemaken. Samen met Famke zijn we opzoek gegaan naar een guesthouse en kwamen uiteindelijk terecht in een super mooie plek vol met backpackers! erg gezellig.

10-2zijn we rond gaan kijken. We hebben een scooter gehuurd en zijn het eiland rondt gagaan. Super groot en heeeel erg mooi. Tijdens hebben we natuurlijk geshopt! We moesten outfits voor de halfmoonparty en die hebben we gevonden. In blacklight oranje boven!! 's avonds was er een poolparty wat ik nog nooit had meegemaakt maar super leuk is!

11-2 hebben we het heel rustig aan gedaan en krachten opgespaard voor de full moon party. Heb lichtelijk last van mijn oor doordat ik gister het water in ben gegooid zonder dat ik een dop in mijn oor had. De half moon party was echt geweldig! Midden in de Jungel, iedereen in geweldige outfits en ook onze viel goed in de smaak!! Uiteindelijk kwamen we om 7uur de volgende morgen pas thuis en zijn we snel ons bed ingedoken voor een paar uurtjes slaap.

Na een paar uurtjes slaap stond famke al voor onze deur te zingen/schreeuwen Whe are the tree best friends that everybody can have.. blabla bla.. haha dus zijn we mee gegaan naar het zwembad. Daar kwam ik erachter dat mijn oor er niet beter op is geworden. Heel toevallig kwamen we onderweg naar een internet cafe een nursery something tegen die verschillende antibiotica pillen meegaf. (geen idee of het veilig is, we zullen zien) Heb een oorontsteking :(. 's avonds zijn we optijd te bed gegaan want we gaan op doorreis in 1 x naar chang mai, het Noorden. Dit wordt een reis van 1.5 dag dus een beetje slaap kunnen we wel gebruiken.

13.2 begon onze reis. Om 11.30 werden we door te taxi opgepikt die ons naar de pier bracht. Vanaf de pier moesten we 3 uur met de boot naar Chumporn. Dit verliep allemaal soepeltjes. Vanaf Chumporn gingen we verder met de bus van 7.5 uur richting Bankok. Midden in de nacht kwamen we in bangkok aan waar we een taxi hebben genomen naar het trein station. Dit viel wat tegen want ze hadden ons gezegd dat we 6 uur 's ochtens aan zouden komen waardoor het niet te lang wachten zou zijn tot onze trein 8.30 zou vertrekken. Nu hadden we van 3 tot half 9 rondgehangen op het treinstation waar slapen geen mogelijkheid was. Net buiten het station lagen allemaal zwervers, natuurlijk had ik hier tussen kunnen gaan liggen maar goed haha Mijn lichaam is me toch wat te belangrijk om dat te gaan doen. In het station liep bewaking in de rondte die er voor zorgde dat je niet 2 stoelen bezet hield. Ze maakte iedereen wakker die lag te slapen behalve diegene die rechtop konden slapen en tja dat valt nog niet onder mijn specialiteiten :D Gelukkig is het allemaal goedgekomen en hebben we het wachten overleefd.
half 9 konden we gewoon met de trein mee die ons een rit van 12 uur zou bezorgen! 21.00 uur kwamen we eindelijk doodmoe in Chang mai aan waar we opzoek zijn gegaan naar een slaapplaats. Jammer genoeg zat alles al vol maar naar een beetje zoeken is het toch gelukt. tijdens de trein reis hadden we weer mensen ontmoet. Daar zijn we wat mee gaan eten en die slapen ook in top North guesthouse. Morgen ochtend zoeken we verder.

15-2 Vandaag eerst verkast naar een ander hostel, zitten nu in same same guesthouse! super lieve mensen en heel gastvrij. Vandaag in het ziekenhuis beland. Gaat helemaal niet goed hier in het verre Azie.. Ik hoor niets meer en de pijn is niet meer te hardde.. Ws. was de nurse toch niet zo goed als ze er uit zag!! Misschien was ze verkleed :D Gelukkig kan ik er nog een beetje de lol van inzien en de zusters in de maling nemen. Deze namen me volgens Marieke niet eens meer serieus!! haha De dokter gelukkig wel maar deze vond wat hij aantrof niet zo heel erg grappig. Ik heb een zware infectie en nog iets anders waar ik de naam niet van weet maar waarvoor ik terug in Nederland per direct naar het ziekenhuis moet. Ik heb 4 kuren meegekregen in de hoop dat het beter wordt en ben leeggezogen dus komt hier helemaal weer goed! maak je geen zorgen ik kom weer veilig terug in Nederland, hoop ik! Na het ziekenhuis zijn we rond gaan kijken! cultuur gesnoven jaja het moest er nu toch van komen! Hebben twee tempels bezocht en heerlijk rondgelopen. Vanavond gaan we naar de nachtmarkt die echt super mooi schijnt te zijn en waar je heel goedkoop super mooie dingen kan scoren. De eerste pillen zitten al in mijn lichaam dus ben verdoofd genoeg om leuke activiteiten te ondernemen!!
Ohh wat ook super leuk is maar daar vertel ik volgende keer over! morgen gaan we op tracking door de jungel voor 3 dagen en 2 nachten. We slapen dus midden in de Jungel, gaan wild water raften, olifanten zien! wordt echt geweldig!!

Hele dikke kus en tot snel!! liefs xx

• 15 Februari 2011 - 12:13

Tante S:

Hey An, Fijn om te lezen dat je je nog steeds vermaakt! Feesten kun je overal, dat is duidelijk! Neem het er maar lekker van!
    Wel heel vervelend van je oor, het blijft een vervelend ding... zorgt voor genoeg ellende... Gelukkig kun je er een beetje om lachen... Doe er wel voorzicht mee, je moet het er nog heel lang mee doen!
    Kusss, Tante S

• 15 Februari 2011 - 12:18

OMA EN OPA :

HOY ANNEKE alhet nieuws weer gelezen maar van je oor vind ik niet zo leuk ,ik heb er nare ervaringen mee van je moeder dus pas goed op je zelf en wees voorzichtig .verder nog veel plezier en groetjes aan MARIEKE en jij liefs van OPA EN OMA

• 15 Februari 2011 - 12:48

Jolien:

Hee meis,

Super leuk om al je verhalen te lezen en dat je het zo naar je zin hebt! Ben benieuwd naar al je foto's!

Wij zijn net terug van wintersport en je kleren enz waren top hoor! bedankt voor het lenen..heb er goed op gepast:-D

Nou geniet lekker, rustig aan me je oortje want wil je nog wel heel terug zien in Nederland;-)
    Dikke kus Jo

• 15 Februari 2011 - 13:02

Annemiek:

Jeetje Ann wat een verhalen allemaal! Super gaaf.. heb nu nog meer zin om in december naar Thailand te gaan! Voor die tijd moet je maar even komen eten denk ik om alle hot spots aan ons te vertellen ;-)

Doe je wel een beetje voorzichtig met je oortje? En met de rest ook? Vond je wel een beetje flauw tegenover die zweedse jongen, hij wil gewoon voor je emigreren en dat wijs je hem af ;-)

Geniet Ann!!

Liefs

• 15 Februari 2011 - 13:36

Medi-SL:

Goed bezig jij :)
    Ben jaloers ....en wij maar werken!!
    Geniet ervan.

• 15 Februari 2011 - 14:21

Lies:

Oke An......ik weett niet... dat gedoe met je oor! voorzichtig zijn hoor. pffff klink ik nu net als je moeder :p

• 15 Februari 2011 - 15:31

Merel:

Hey chick! Klinkt allemaal zeer gezellig en leuk. Doe je goed :) tijd gaat super snel! Zelfs in nl :)

Ciao

• 15 Februari 2011 - 16:49

Moos :

ey topper! super mooi verhaal weer! en er staat echt ook al weer een top ervaring op je te wachten de komende dagen! mooi in de jungle!!!! lijkt me echt een topper!
    wel onwijs kut van je oortje an! kijk je wel uit met al die kwakzalvers daar.
    maja komt wel weer goed hor!
    en wat een gereis allemaal weer van hot ner her en iedere keer die pech met dat top vervoer daarzo! maja dat is niet anders.
    succes weer de komende dagen en doe voorzichtig en een dikke kuzz op je oor!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 15 Februari 2011 - 18:10

Marjon:

An, wat ben je toch een raar kind, je ga toch niet wild water raften als je een dubbele overgehaalde oorontsteking hebt! En je moet ook geen rare dingen met Zweden doen, want we hebben hier nog eengoddelijke adonis in de aanbieding.
    Wel weer een top verhaal, ik heb het net allemaal aan Elles voorgelezen en er van genoten, jij gelukkig ook. Nog heel veel plezier, doe voorzichtig en sterkte met je oor, dikke kuzz van ons allemaal.

• 15 Februari 2011 - 21:52

Wolter:

Dag meissie,

Hoe doe je het toch? Al die namen goed spellen bedoel ik Chang, Ko Panghan (wat anders dan babi pangang denk ik). En dat oor, tja Vincent van Gogh wist er wel raad mee!
    Enjoy!

• 16 Februari 2011 - 07:59

Ineke:

Ha die An,

Niet zo leuk dat oor, hoop dat de goede medicijnen nu hun werk doen. Bij de volgende wereldreis maar preventief een paar kuurtjes meenemen vanuit Nederland!
    Wat een avonturen beleef je, kano-en bij eb, klimmen en blijven bengelen op 35 meter hoogte, zweedse harten breken enz enz.
    wat een toestand met het openbaar vervoer, mogen wij in Nederland toch echt niet mopperen. De kunst is om relaxed te blijven, lukt jullie dat een beetje??
    Veel plezier en op naar nieuwe avonturen. Groetjes aan Marieke enne....... mijd het water.

• 16 Februari 2011 - 09:29

Margriet:

Hoi An, jij party-animal-jij!!!
    Lekker dat je zo geniet, doe je goed. Maar pas aub goed op dat oor van je, je moet er nog heeeeel lang mee doen! En bacterien moet je niet onderschatten, je ziet ze niet maar ze zijn errug venijnig en destructief...
    Hoe is het eten daar en zit je aan de cocktails of aan de Thaise bieren?
    Nog veel plezier en groetjes aan Marieke. Dikke Knuz van Margriet.

• 16 Februari 2011 - 10:25

Eefje:

Hey An!
    Mooi verhaal weer! Wat maak je veel mee zeg! En elke keer weer nieuwe mensen ontmoet, echt makkelijk gaat dat he. Ik krijg ook wel weer lichtelijke heimwee...Denk dat ik zo maar een rondje met mn backpack door Middenwaard ga lopen...haha
    Veel plezier nog en volgende x idd ff de foto's plaatsen!!
    xx

• 16 Februari 2011 - 19:32

Mama:

hoi alderliefste dochter van me, als eerste natuurlijk niet raften met dat oor, en nu klink ik als je bezorgde moeder die dat ook is ;) een oor laten uitzuigen met zo'n stofzuiger is geen pretje, dus blijf jij maar ff foto's maken of zo. Verders lekker genieten natuurlijk he en niet met enge mannen mee gaan...........doe niet wat ik ook niet zou doen :) dikke kuzzzzzz van je moeder

• 17 Februari 2011 - 21:33

Pronkes:

Goed bezig an, ik houdt 't hier schappelijk bij 1 feessie in de week (apres ski bij herman, waarbij weer veel mensen pittig blauw waren) en dan heb jij in de tussentijd er al weer 4 feesten op zitten, als je dat strakke tempo aan houdt dan hebben een hoop mensen een probleem als je weer terug bent om jouw uitgaanstempo bij te houden, zet hem op!!

x martijn

• 18 Februari 2011 - 10:33

Arjan:

Heey An,
    Wat een mooie verhalen allemaal!!!! Lijkt me echt een super ervaring, mooie zeeen, stranden en wat al niet meer!!

Echt te cool dat je de jungle in gaat =) en dan daar nog slapen ook... Hebben ze ook nog zoiets als een jungle party aangezien er overal maar feesten zijn?!

Sterkte met je oor, komt vast wel goed, gewoon een beetje op letten en gaan

Veel plezier en geniet er van!
    Arjan

• 20 Februari 2011 - 09:57

Frits 101vc:

het verhaal zijn toch afstanden waar je niet erg leuk van wordt gaan de treinen op stroom of kolen mooi weer en warm hoop dat oortje geen gevolgen heeft wel genieten en lekker eten (boeren kool met worst)

• 22 Februari 2011 - 13:48

Harriet:

Heey Annie! Wat een verhalen zeg, je oor moet nog langer mee hoor wel voorzichtig zijn! Heerlijk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt.. ben benieuwd naar de foto´s! Met die twee nichten van mij zie ik ook eens zo wat van de wereld! ik ben net terug van een weekje Gran Canaria iets dichterbij huis maar wel lekker zonnig! Nu weer aan het werk in het steenkoude Nederland!
    Nog heel veel plezier en de groetjes van Harriet

• 22 Februari 2011 - 14:48

Vriendje Adhd:

hey kanjer!
    wat een verjhalen allemaal en zo cool om te lezen! de naam van de zweed was wel goed, dat moet je toegeven ff btw!
    o en nog bedankt voor S&M van Rihanna! helemaal top! nu moet ik steeds ff an je denken ask m hoor! hahahaha super!

veel plezier en succes nog daar en hopen dat nu inmiddels je oor wat beter is geworden meissie!

dikke knuffel van de knuffelbeer!! adhd!

• 23 Februari 2011 - 19:38

Trisha:

Hee an!

Wat ben je toch lekker wild. Echt spannend wat je meemaakt, je zit er helemaal in zo te lezen.

Mis je wel een beetje hoor. Met de carnavalswagen gaat et super! Je gaat verbaasd staan als je de foto;s ziet!

Kusjes uit de goorn

• 24 Februari 2011 - 18:14

Nathalie En Roy:

hey anneke,

alles goed,, nou ja niet zo zo te horen met je infectie.
    hopen dat het snel overgaat..
    je maakt heel wat mee, leuke dingen gezien klinkt allemaal super tof zeg,
    en dan nu de jungle in, klinkt helemaal spannend
    doe je wel voorzichtig met je oor, en hou je taai meis..
    gr. nathalie en roy

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Anneke

Na west Afrika, Zuid-oost Azië, staat nu Zuid Amerika voor de deur.

Actief sinds 18 Mei 2009