De reis gaat door richting Rai Lay - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Heijden - WaarBenJij.nu De reis gaat door richting Rai Lay - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Heijden - WaarBenJij.nu

De reis gaat door richting Rai Lay

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

04 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

4-2 Optijd uitchecken en het strand op. Pas om 15.00 vertrekt de boot richting Rai Lay. De boot trip was heerlijk, zaten op de voorkant van de boot, lekker in de wind. Wat natuurlijk nooit goed kan gaan, kwam na 1.5 uur ook zwaar verbrand op
Rai lay aan. Daar namen we de longetaleboot naar Ton Sai. Een strandje links van Rai Lay. Dit staat bekend als het backpackers en klimmers oord. Het is hier echt een walhalla als je van klimmen houdt! Het leven is zo rustgevend hier, overal bobmarly tentjes. aangezien het al snel na 10e was zijn we gaan eten. Dit was hier niet meer mogelijk. Na 10uur sluit alles. Geen avondeten dus, behalve een mini pannekoekje die overigens erg lekker was! Het eiland wat bekeken en spots. belande uiteindelijk bij small world waar een super mooie vuur show werd gegeven op een koord! echt zo knap!. Daar ook weer een hele groep mensen ontmoet waar we uiteindelijk de hele tijd mee op zijn getrokken.

zaterdag 5-2 alweer, tijd vliegt om. Op het strand kwamen we iedereen weer tegen van gister avond. super gezellig. Rustig datje gedaan en bijgekomen van de drukte van Phi Phi. 's middag met een hele groep mensen beach volleybal gedaan, en natuurlijk gewonnen! Zo leuk met al die Thaise vrouwen! 's avonds was er een beach party met het thema, 'kleding van het heden of het verleden'. Echt zo geweldig hoe mensen er uit zagen! zelfs iemand met alleen bladeren om zich heen!

6-2 veel te laat wakker! Vandaag was het enige op de planning, geld regelen! Omdat we op een eiland zitten ging dat niet zo makkelijk. We hebben een kano gehuurd en zijn naar Railay gegaan om daar te pinnen. Dit duurde iets langer dan verwacht waardoor het alweer eb was geworden en je Ton Sai niet echt meer goed kan bereiken. We strandde daardoor ook op de rotsen en moesten de kano verder tillen. Gelukkig kwam Johan (een zweedse jongen) die me de afgelopen dagen al in de gaten had gehouden ons redden en hielp de kano tillen! Toch handig :D 's avonds zijn we met de hele groep naar het verjaardagsfeest van bob marly gegaan en wat denk je dat je om 12uur kreeg als taartje!! haha zo tipisch!

7-2 Om 12 uur hadden we op het strand afgesproken om met ze allen te gaan klimmen! Ik moest dit gewoon gedaan hebben op zo'n geweldige spot! Het is hier zo onwijs mooi en overal zie je klimmers. We zijn wel naar een beginnersplek gegaan wat al erg lastig was. De eerste twee keer ging super goed en haalde ik de top. De 3e was een blauwe route waar ik op een meter na de top niet haalde. Ik viel en werd opgevangen door bob marly wanna be! die van onder de hele middag al lietjes aan het zingen was. Daar op 35 meter hoogte ofzo liet hij me een paar minuten hangen waarna ik het nog eens mocht proberen. na de 3e keer heb ik het opgegeven. Er zat geen kracht meer in mijn lichaam maar was wel voldaan! echt een hele toffe ervaring en trots op mezelf.

8-2 Vandaag zouden we eigenlijk door gaan naar Ko Pha-gnan maar doordat we te laat uit gingen zoeken hoe dit mogelijk was moesten we nog een dagje bijboeken. Dat gaf ons mooi de gelegenheid om met de rest van de groep mee te gaan op een eilanden tour. We hadden een bootje gehuurd en gingen de stranden in de omgeving af. Echt geweldig mooi. Op een strand 'poda' kon je alle vissen uit je hand laten eten! Het water was zo helder dat je ze op de foto kon zetten en het strand was super wit. daarna richting chicken eiland waar we een prive strand hadden om te snorkelen en zwemmen. Bij het laatste eiland 'Pareng' bezochten we een boedistische grot. Die helemaal gevuld was met houten piemels en versieringen. Deze grot is een boedistische bidplaats die gebruikt wordt voor vruchtbaarheid en kracht. Op dit eiland hebben we de zon onder zien gaan waarna we terug zijn gevaren naar Ton Sai en de dag rustig hebben afgesloten. Morgen reist iedereen weer door naar verschillende plaatsen. Wij gaan zwaar verbrand naar Ko Pha-gnan.

• 11 Februari 2011 - 08:38

Lies:

Nou nou je hebt nogal wat gedaan zeg. Dat klimmen lijkt mij ook heel leuk. Je maakt toch wel foto's hè. Die wil ik natuurlijk tzt heel graag zien!!!
    Ga zo door!

• 11 Februari 2011 - 08:57

Wietske:

Hey An,
    Je beleefd veel en uit je verhalen te lezen is het erg mooi! Geniet er lekker van meid!

• 11 Februari 2011 - 10:05

Cock:

tjonge anneke, je maakt wat mee jij!! geweldig. en tja ik probeer je moeke op te vangen maar ze is zoo...haha. had ook al gezegd geen bericht goed bericht maar daar ging ze niet mee weg. nou geniet lekker joh.

• 11 Februari 2011 - 10:31

Moos:

ey topper
    mooi verhaal weer! geniet ervan dat je het zo lekker naar je zin heb!
    MAAR EEN VERHAALTJE VAKER ZOU GEEN LUXE ZIJN HOR!!!JA!
    maar zoals je al zei geen bericht is goed bericht! en maak maar veel fotos an van al je mooie tripjes!
    ga zo door an, en vooral genieten!
    have fun and lets party!!!!!
    dikke kuzz

• 11 Februari 2011 - 10:48

OPA:

VAN OMA MOET IK IETS OP OP SCHRIJVEN VOOR JOU IK ZIE HET AL VOOR MEDAAR OP HET STRANDMEER NOG DIE LICHTJESONDER WATER WAT IS HET DAAR HELDER EN VEEL ONBEKENDE VISSEN IK ZAL HET AFSLUITEN WANT ANDERS BLIJF IK DOORGAANWE REIZEN MET JE MEE EN GENIETEN VAN JE VERSLAG LIEFS OPA

• 11 Februari 2011 - 12:08

Fred:

Hé Anneke, leuke verhalen zeg, volgens mij vermaken jullie je heel erg goed !
    Veel plezier nog.
    groeten Fred

• 11 Februari 2011 - 14:00

Evelien:

geen foto's??
    nu was ik wel benieuwd naar de Zweedse Johan,
    je taartje
    en je bruinverbrande koppie!

have fun.
    Evelien

• 11 Februari 2011 - 14:20

Pieternel:

Hey Annie,
    Wat een leuk verhaal! Super leuk om allemaal te lezen!
    Jullie genieten lekker en ook vooral ook van het uitgaan haha! Helemaal goed!
    Geniet ervan. We missen je bij de handbal hoor...!

• 11 Februari 2011 - 18:49

Tante S:

Hoi an,
    Zo leuk om weer wat van je te lezen! Als ik het goed lees, zijn alle dagen weer een feestje!!! Blijf genieten!!! Dikke kus, Simone

• 12 Februari 2011 - 12:28

Wen:

Hey an

Wat een spectaculaire dingen heb je al meegemaakt. Slepen met kano`s en klimmen! Leef erg met je mee! Geniet van je onwijs mooie en gezellige trip he!!

Liefs Wen

• 12 Februari 2011 - 13:49

Margriet:

Ha die An, zo te horen ben je al helemaal into het backpackers leven... Helemaal top, leuk om allemaal verschillende mensen te ontmoeten en mee te ondernemen.
    Ik heb Ineke de film The Beach meegeven, kan ze ook even zien waar je gebivakeerd hebt...
    Wij gaan maandag naar Berlijn voor 5 dagen maar starten geen reisblog hoor... Dikke knuz van ons.

• 12 Februari 2011 - 21:02

Joyce:

Wow, wat maak je weer veel mee zeg! Heel wat anders als de vorige trip, nu echt elke avond wel iets beleven! Doe je goed... Dikke kus

• 13 Februari 2011 - 11:04

Trisha:

Ik wil foto's!!!!!
    Echt gaaf allemaal!

• 13 Februari 2011 - 14:17

Frits Loodwit 101:

mooi an ben trots op je de wereld is erg mooi ook val thoran was geweldig met bobsleeen groetjes en niet opbranden he

• 14 Februari 2011 - 20:05

Koen B:

Leuke verhalen weer! Plaats je de volgende keer foto's? dat zegt vaak 100x meer als 1kantje typen.

Have fun!

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Anneke

Na west Afrika, Zuid-oost Azië, staat nu Zuid Amerika voor de deur.

Actief sinds 18 Mei 2009