eindelijk weer een verslag! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Heijden - WaarBenJij.nu eindelijk weer een verslag! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Heijden - WaarBenJij.nu

eindelijk weer een verslag!

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

29 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen, eindelijk weer wat leven van mijn kant! gaat super goed met me en heb het onwijs naar mijn zin. Heb al heel wat van Thailand gezien! Heb het heel erg druk gehad haha ja en dat op vakantie dus van verslagen schrijven is weinig gekomen. Ik zal maar bij het begin beginnen en hoop de afgelopen weken in te kunnen halen.

29-1 moesten we optijd uitchecken, de tas laten bergen want onze reis richting Phi Phi zou pas 18.00 u beginnen. We konden nog de hele middag van het zwembad genieten. Om 19.00u werden we eindelijk opgepikt, ja daarin verschilt het niet veel van Ghana.. Tijd is een rekbaar begrip. We moesten achter een Thai aanrennen die ons naar de bus bracht. Onderweg was er een stop waarin ik zag dat ze water over de motor gooide wat ik al niet vond kloppen... later bleek dit ook.. de bus ging stuk. we waren al 6 uur onderweg en moesten dus ook 6 uur wachten aan de kant van de weg, midden in de nacht op een nieuwe bus. Uiteindelijk kwam er na een paar uur een andere bus ons helpen die gewoon vol zat. Wat er toen gebeurde begrijp ik nog steeds niet. De mensen die in die bus zaten werden eruit gekikt. Wij moesten in hun bus gaan zitten. Wij reden na 3 uur wachten eindelijk verder en hun moesten in onze plaats wachten voor een andere bus. Dit viel natuurlijk niet in goede aarde bij vele mensen die vluchten moesten halen etc. etc. Het rare alleen is hier dat ze weinig vertellen. Ze zeggen hier niet wat er aan de hand is en wat de plannen zijn. Tijdens het wachten ontmoette we Akilla (zweed) die op Phi Phi werkt als duikinstructeur. Waarschijnlijk bracht hij het ongeluk met zich mee want hij had al zijn hele trip van huis naar phi phi last van ongeluk, vluchten die niet door gingen. scheerapparaat die aan ging in zijn tas bij de douane. boetes moeten betalen..

30-1 toch veilig maar bek af aangekomen. Akkila hielp ons aan een mooie maar te dure kamer. Deze hebben we voor deze nacht aangekomen om bij te kunnen slapen. we hebben het hele eiland bekeken en rondgekeken naar goedkopere plekken. Het is een groot party eiland, super mooi en heel klein. 's avonds rustig aangedaan en bijgeslapen.

31-1 We zijn verkast naar een goedkopere stek voor bijna de helft van de prijs en nog dichter bij het strand. We zijn opzoek gegaan naar tripjes om te doen en uitgekomen bij Maya bay camping tour en snorkelmiddag. Het enige wat jammer is aan het eiland is dat het echt de goekope versie van Salau is en dat ik wel toe ben om wat meer landinwaards te gaan. 's avonds zijn we wel naar de party beach gegaan. Super gezellige avond gehad. veel mensen ontmoet en te laat naar bed..

1 februari!
Vandaag optijd op, geen tijd om ons klaar te maken want gaan de hele ochtend snorkelen. Nog lichtelijk brak van gister avond met een gammele longetaleboot de ruige zee op.. geen aanrader! Was wel een super mooie tocht bij verschillende eilandjes gekeken. Op mooie stukken stopte hij zodat we konden zwemmen en snorkelen. Rond 13.00u kwamen we bek af maar voldaan van zeewater happen weer terug aan land. Super mooie plekken, en het schijnt dat als je er heel vroeg in de ochtend bent dat je dan haaien kan zien en met ze kan zwemmen. Deze ben ik jammer genoeg misgelopen maar wie weet.. :D

2-2 Vandaag inpakken en wegwezen. We gaan op camping trip naar Maya Bay. Dit is het strand uit de film van Leonardo Dicaprio, 'the beach'. Echt super mooi. Om 3 uur verzamelden we en na een uu rwachten gingen we eindelijk op pad. onze tassen konden we ergens stallen en met alleen een tasje voor de nacht op pad. Eerst met de boot een hele tocht gemaakt. weer konden we snorkelen maar op andere plaatsen, deze wat minder mooi als die van gister en overal zat jelly fish wat onwijs prikt als het je aanraakt. Bij Maya bay aangekomen was het bijna tijd voor zonsondergang. super mooi, helder blauw water, wit strand en zonsondergang echt een natuur wonder. Alle dagjes mensen gingen weg en uiteindelijk bleven alleen wij met ongeveer 30 man over. Er werd eten voor ons gemaakt en het feest kon beginnen. rond 10 uur 's avonds gingen we nog bbq-en, dat was toch lekker!! verder ging de gezelligheid gewoon door. Heel veel mensen leren kennen. Wat echt super mooi is daar, 's nachts kan je op de boden van de zee in de baai, lichtgevende plankton zien. Als je dus gaat zwemmen zie je onder je allemaal twinkelende dingen en boven je een geweldig mooie sterrenhemel! tweede natuurwonder, een hele andere wereld, zo vredig en mooi! Net een sprookje. Om 4 uur hebben we slaapzakken en kussens gepakt en zijn we op het strand gaan slapen, tenminste voor zover dat lukte..

3-2 werd ik wakker van mensen die voor een dagtripje naar het strand kwamen. Ze keken heel raar op toen ze overal op het strand kleine hoopjes mensen zagen slapen. Echt heel grappig zag het eruit. We kregen ontbijt en voor de mensen die dat wilde konden 's ochtends de zon zien opkomen. Ik heb dit aanbod aan me voorbij laten gaan! lag zo lekker confortabel te slapen. We kregen ontbijt en werden na 100 groepsfoto's met de boot weer teruggebracht. onderweg nog een extra stop voor een frisse duik..
Deze nacht hadden we o.a. Hanna uit Canada ontmoet. Die moest ook opzoek naar een slaapplek voor de nacht dus dat konde we net zo goed samen doen aangezien het al 12uur was geweest en de kamers dan niet meer voor het oprapen liggen. Uiteindelijk een 3 persoons kamer gescoord en direct op bed gaan liggen! Alle drie totaal in coma schrok ik wakker van mijn telefoon. Ik dacht dat ik hem verloren was maar het bleek, hij zat verstopt in mijn tas. Was het moeders die al twee keer had gebeld omdat ze doodongerust was!! Geen bericht is goed bericht hoor!! en dit 24 jarige meisje loopt niet zomaar in 7 sloten te gelijk. wel wat kleine ongelukjes gehad en dingen vergeten zoals mijn lenzen in Bangkok maar verder gaat het helemaal goed met me! Na de power nap zijn we richting de viewing pont gegaan. Dit was een te lange trip want iemand had ons gezegd dat er een makkelijkere weg was (niet dus!) als er een auto langs komt die je een lift wil geven.. die kwam dus niet! uiteindelijk 2 uur lang gelopen in de hitte berg opwaards! hahah maar wel super mooi uitzicht! Het was het 100% waard.

• 11 Februari 2011 - 08:15

Lies:

Leuk om weer iets van je te lezen Anneke! Je ziet veel, doet veel, geniet veel.....helemaal goed!
    Ik lees bij Ingeborg van gloeiwormen en bij jou van lichtgevende plankton. De wereld zit vol verrassingen!!!
    Blijf genieten meisje!
    dikke kusssssss

• 11 Februari 2011 - 08:24

Merel:

Hey annie. Klinkt allemaal super gaaf! Tof dat je zoveel meemaakt :) tijd gaat super snel dus geniet goed.

Kus merel

• 11 Februari 2011 - 08:59

Mama:

hoi dochter, maar door mij heb je wel weer je mobiel gevonden he :)
    Leuk om je verhalen te lezen, maak veel foto's he en blijf genieten
    dikke kuzzzzzzzzzzzzzzzz

• 11 Februari 2011 - 09:28

Brenda:

Hoi meis, klinkt goed je verhaal! Je maakt genoeg mee haha ;-)

Kus

• 11 Februari 2011 - 11:43

Nico:

Hey Annek!
    Leuk om te horen dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin heb!
    En ik zit hier maar op kantoor met buiten een graad of 9 en regenachtig weer... het verschil moet er (helaas) zijn denk ik.. haha. Super veel plezier nog daar! En ik hoor je verhalen en zie de fotos ;) wel tegemoet, toch?

Xx Niek

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Anneke

Na west Afrika, Zuid-oost Azië, staat nu Zuid Amerika voor de deur.

Actief sinds 18 Mei 2009