Iguazu Falls - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Anneke Heijden - WaarBenJij.nu Iguazu Falls - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Anneke Heijden - WaarBenJij.nu

Iguazu Falls

Door: Michael en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

04 November 2012 | Argentinië, Puerto Iguazú

Buenos Aires, donderdag 1 november;

Voor het eerst wat verloren slaap ingehaald, wat een tijd terug! Met de fiets de stad in en veel geleerd. Buenos Aires is geen Amsterdam, haha. De stad is erg druk en op je fiets ben je je leven niet zeker! We zijn tot de conclusie gekomen, dat wij geen centrum mensen zijn en meer neigen naar de kleinere, rustigere wijken van Buenos Aires. Goed dat we dit weten, want er staat nog een lange reis voor de boeg. We gingen richting Palermo maar kregen op het uiterste stukje van de trip al een lekke band… (kan ook eigenlijk niet anders! )Dat gaat geld kosten of je moet helemaal terug willen lopen. We kozen maar voor het eerste en hebben een vriendelijke Argentijn zo ver gekregen dat zij de fiets dienst voor ons heeft gebeld, waarna we weer rustig verder konden met onze tour. Natuurlijk raakte we weer verschrikkelijk verdwaald en kwamen we uiteindelijk uit op de plek waar we juist niet mochten komen. Van te voren waren we goed ingelicht over de ‘gevaarlijke wijken’. We vonden het al erg vreemd dat er de hele tijd een Argentijn achter ons aan liep en dingen schreeuwde, die we niet konden verstaan. Uiteindelijk viel het kwartje en zijn we snel maar net op tijd omgekeerd.. We zijn gestopt bij verschillende monumenten en hebben gegeten naast een legendarische begraafplaats hier in Buenos Aires. Het geld gaat erg hard, dus we zijn op budget gegaan. Ipv de stad in om te eten, gaan we vanaf nu meer zelf maken. De guesthouses hebben allemaal kleine keukentjes.. is kijken wat te kunnen brouwen vanavond.

Van Buenos Aires naar Iguazu Falls, vrijdag 2 november de hele dag en nacht in de bus gezeten, 3 november kwamen we rond 10.00 uur in Puerto Iguazu aan waar we al snel een schattig hostel vonden. Doordat het nog erg vroeg was en de weersvoorspellingen voor de volgende dag slecht waren, (waar we nu overigens niets van terug zien) zijn we in één keer door gegaan naar de watervallen en dit was in één woord, ‘ongelofelijk’!!

Kolossaal, zijn deze watervallen die we vanaf de kant van Argentinië bekeken. Echt gigantisch! De eerste tocht liepen we onder de watervallen langs.. waarna de klim naar boven begon en we al bijna begonnen te twijfelen of er niet meer vocht van ons lichaam afrolde dan vanaf de waterval. Haha! GGelukkig kwamen we daar bij lange na niet aan. Wat een wereldpracht dat deze watervallen met zich mee brengt, je wordt er spontaan gelukkig van! Dat deze schoonheid nog niet tot één van de wereldwonderen behoord, laat je direct denken wat de echte wereldwonderen ons nog zullen bieden.. Nog veel om te zien en te doen dus!

Het vele reizen, de indrukwekkende gebeurtenissen, activiteiten en verlies van energie en vocht heeft ons lichtelijk uitgeput. We hebben daarom besloten om hier in dit rustige vredige dorpje, onder het genot van getjilp van vogeltjes een paar lazy dagen te houden.. Even tijd om jullie op de hoogte te brengen en mee te laten genieten..

Tot snel liefs Michael en Anneke

• 04 November 2012 - 16:39

Mama:

Ben toch wel blij met een oplettende Argentijn die jullie behoedden voor allerlei enge Argentijnen, pfffff
    Leuk om weer wat te lezen en een foto te zien, ben erg benieuwd naar de foto's van de watervallen.
    En heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten, doen wij ook hoor met al die regen hier :) dikke kuzzzzzzz van je ( schoon) moedertje

• 04 November 2012 - 17:13

Opa En OmaZIGTERMAN:

kijken jullie goed uit daar in dat vreemde land we zien jullie wel graag weer terug hoor we hebben het weer allemaal gelezen groetjes en liefs van opa en oma

• 04 November 2012 - 17:17

Jelle:

Hee Anneke, wat grappig dat je dit doet! Aantal jaar geleden ben ik voor even lange tijd van Venezuela naar Buenos gereisd. Gaaf hoor! Argentinië is inderdaad prijzig, net als Chili. In Bolivia waan je je straks in een paradijs. 25 euro op een dag uitgeven, zou al heel knap zijn! Heel veel plezier en geniet van alle indrukken!

• 04 November 2012 - 17:25

Paulus En Vero From The Couch @ HHW Down Town:

Mike ik zou Anneke laten koken, die gebruikt ten minste verse groenten ;-)

enjoy!!

goed verhaal super foto's!!!

• 04 November 2012 - 18:04

Marieke En Arian:

Heey lieffieess!! haha erg leuk om jullie even te zien zwaaien en lachen op Skype;) aangezien jullie microfoontje het niet doet of gewoon niet in je laptop zit...maar verders..jullie konden ons wel horen! best grappig! Jullie zagen er in ieder geval blij uit!
    Net even het verhaaltje gelezen..en ja hoor zo'n pech momentje als een lekke band kan natuurlijk niet ontbreken! geniet!! en spreek jullie!
    liefs!!

• 04 November 2012 - 18:08

Simone:

Hoi A & M, wat een geweldige foto's...!!! Het is inderdaad een wereldwonder !!! Kun je weer van je lijstje afvinken: Gezien !!! Blijf doorgaan met foto's plaatsen, zo leuk...!!!

• 04 November 2012 - 19:17

Lies:

Hoi anneke en michael, weer een uuuhhhh anneke verhaal :p
    veel plezier nog en doe toch aub een beetje voorzichtig ja :)

• 04 November 2012 - 20:35

Harm En Lia:

Hee lieverds, denken jullie wel aan je eigen veiligheid? Eerst denken, dan doen, ok? Wat ontzettend gaaf, die (wereldwonder)watervallen!!! Ze lijken wel op de Victoria falls, alleen met veel meer water. Leuk, dat ik 'm ook op de kaart had geplakt...We blijven jullie volgen. Veel liefs van Harm en Lia xxx

• 04 November 2012 - 20:35

Harm En Lia:

• 05 November 2012 - 10:13

Cockwester:

geweldig wat jullie meemaken. leuk een verslag te lezen, alleen... A
    nneke je kunt toch wel een fietsband repareren????? dat is toch het eerste wat je moet leren voordat je een wereldreis gaat maken en zeker als hollander haha. nou geniet lekker verder!
    liefde van
    cock

• 05 November 2012 - 13:09

Cees:

Best wel heftig als je de taal nog niet onder de knie hebt.
    Ben blij dat jullie de stad achter jullie gelaten hebben 2 keer verdwalen is wel heftig daar.
    Ik lees de verhalen met veel plezier ik hoop dat jullie daar tijd genoeg voor krijgen tijdens de reis
    Veel plezier Cees xx

• 05 November 2012 - 14:26

Margriet:

Hallo luitjes, toppie dat jullie zo genieten en wat hiervoor ook al geschreven staat; Pas wel goed op jullie zelf, dat B.A is geen kattepis! En een lekke fietsband, tja, dat hoort erbij natuurlijk...en zeker bij jou An! Ik hoop dat Michael een beetje gewend is aan die 'erfenis' van jou.
    Ik heb Kingma nog niet gesproken, hij was ziek...maar ik moet toch terugkomen, het is licht ontstoken...(over erfenis gesproken).dus ik ga het hem volgende week zeggen als mijn oor er dan nog aanzit natuurlijk!
    Blijf vooral zo genieten en die foto's zijn geweldig, daar wil ik wel meer van zien.Knuz Margriet X.

• 05 November 2012 - 14:26

Margriet:

• 08 November 2012 - 09:54

Opa En Oma :

hallo lieverds ik wil even melden dat het goed met ons gaat hopenlijk met jullie ook we hebben gister een griepprik gehad dat is niet mijn hobby maar griep is ook niet zo leuk opa gaat weer een appeltaart maken voor de jongens jammer jullie krijgen er niks van moeten jullie maar niet zo ver weg gaan[ meen ik niet hoor] geniet maar van alle mooie natuur groetjes en liefs opa en oma

• 10 November 2012 - 15:19

Pitt:

Hee luitjes, echt, hoe onwijs vet moet dat geweest zijn zeg, een watervalletje.. haha.
    geniet! en groetjes.
Anneke

Na west Afrika, Zuid-oost Azië, staat nu Zuid Amerika voor de deur.

Actief sinds 18 Mei 2009